Tranås Energi väljer Waystream

TRAMAN fortsätter sin fiberutbyggnad med accessutrustning från Waystream

TRAMAN är Tranås Energis stadsnät som är helt och hållet fiberbaserat. För sin pågående fiberexpansion som ska ge Tranås invånare såväl snabbt som pålitligt nät har TRAMAN beställt accesswitch MS4000 från Waystream via Netnordic Solutions AB.

-       Efter utvärdering av MS4000 har vi på Tranås Energi kommit fram till att produkten passar väl in i vår fiberutbyggnad och vi ser fram emot att samarbeta med Waystream och Netnordic Solutions, säger Per Berggren, ansvarig stadsnätet TRAMAN Tranås Energi AB.

MS4000 är en lager 2 Gigabit ethernet accesswitch som är designad för att leverera robusta och snabba fiberaccesser enligt framtidens höga krav. TRAMAN har för närvarande cirka 2000 anslutningar.

-       Konkurrensen på marknaden är hård och vi är stolta att Tranås Energi kommit fram till att Waystream är den bäst lämpade leverantören att förse fibernätet med accessutrustning. Fiberexpansion pågår för fullt i Tranås och vi ser fram emot att arbeta tillsammans med TRAMAN för att ge invånarna bästa möjliga förutsättningar för snabbt och pålitligt nätverk, säger Mats Öberg, VD Waystream.

Enligt PTS rapport ”Svensk telekommarknad första halvåret 2017”[1] är fiber den snabbast växande bredbandsteknologin i Sverige. Antalet fiberabonnemang ökade med 18 procent under första halvåret 2017 och uppgick till 2,16 miljoner.

Mats Öberg, VD Waystream

Mobil: +46 (0) 76 881 81 31

Email: mats.oberg@waystream.com

Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North under namnet WAYS. Waystreams Certified Adviser är FNCA Sweden AB.

[1] http://statistik.pts.se/media/1266/stm-1h2017_slut.pdf