Waystream vinner två nya affärer i Danmark till ett totalt värde om 3,4 MSEK

Waystream har via sin partner Conscia A/S i Danmark fått två nya order avseende avancerad accessutrustning från Fibia A/S. Det totala ordervärdet för affären är 3,4 miljoner kronor.

Accessutrustningen i form av ASR6000, som är en lager 3 Gigabit ethernet access-switch, levereras under september och oktober i år till Fibia i Danmark. Fibia kommer med hjälp av Waystream att uppgradera sitt Fast Ethernet-fibernät till Gigabit-hastighet.

– Att vi återigen får förtroende från Fibia att leverera utrustning till en uppgradering ser vi som ett bevis på att våra produkter överträffar förväntningarna. Tillsammans ska vi säkerställa att ännu fler hushåll i Danmark får tillgång till riktigt snabb internetuppkoppling. I Danmark, liksom i Sverige och övriga Europa, är det stort fokus på att ge fler invånare tillgång till Gigabit-access och vi ser en ökande efterfrågan inom detta område, säger Mats Öberg, vd på Waystream.

Fibernät är den snabbast växande bredbandsteknologin i Danmark. Enligt danska Energistyrelsens rapport ”Telestatistik – andet halvår 2016” ökade det totala antalet bredbandsabonnenter via fiber i Danmark med 12,2 procent från årsskiftet 2015/2016 till årsskiftet 2016/2017, vilket motsvarar cirka 55 000 nya fiberabonnenter. Totala antalet fiberabonnenter vid årsskiftet 2016/2017 var cirka 506 000.

Mats Öberg, VD Waystream
Mobil: +46 76 8818131
Email: mats.oberg@waystream.com

Waystream säljer och utvecklar avancerad digital infrastruktur, såsom switchar och routrar. Med våra produkter och vår expertis är det möjligt för telekomoperatörer och tjänsteleverantörer att erbjuda tillförlitliga och användarvänliga nätverkstjänster med hög funktionalitet. Våra produkter är smarta, lätta att använda och hantera samt designade för att skapa bästa möjliga upplevelse hos slutanvändaren.

Bolagets aktie är listad på NASDAQ First North. Waystreams Certified Adviser är FNAC Sweden AB.

Denna information är sådan information som Bolaget är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 9 oktober 2017 kl. 08:30 CET.