Waystream får stororder från Norge

Waystreams närvaro i Norge har nu konsoliderats ytterligare. En befintlig kund har genom Waystreams norska partner NetNordic Norway förnyat sitt förtroende och lagt en order omfattande 300 stycken switchar. Ordern ska levereras under 2021 och består av ett stort antal av Waytreams flagskeppsprodukt, accessswitchen ASR8048.

”Vi är givetvis glada över att kunden är så nöjd med våra produkter att de via den nordiska systemintegratören NetNordic fortsätter bygga ut med våra produkter. Vi är också stolta över att under de senaste 20 åren ha varit en del av den digitala utbyggnad som gjort att hela Skandinavien idag hör till de främsta inom Europa när det gäller höghastighetsbredband och fiber till hemmet,” säger Susanne Torrbacka, tf. VD Waystream.

ASR8048 är idag den ledande accesswitchen för stadsnät. Den stödjer avancerade funktioner för tjänsteleverans och trafikseparation och passar alla stadsnät och operatörer.  Med 28 eller 52 anslutningar i varje switch beroende på modell stödjer den upp till 10Gbit/s och inkluderar dessutom telemetri och avancerad tjänstediagnostik.  Framtidssäkerhet är en av nyckelegenskaperna i modellserien ASR8000. I takt med att hastigheten på Internettjänster stiger och allt fler funktioner hamnar i molnet krävs högre överföringshastigheter både för privatpersoner och företag.

”Norge kan nu fortsätta sin utbyggnad av ett toppmodernt bredbandsnät med den senaste innovativa tekniken. Vi ser ett ökat behov på marknaden av 10Gbit/s i accessen och Waystreams produkter är en viktig delkomponent i våra helhetslösningar. Utvecklingen mot mer komplexa tjänster som kräver hög hastighet, hög tillgänglighet och snabba responstider ökar och Waystreams produkter stödjer den utvecklingen,” säger Trond Eirik Lundesgaard, Sales Director NetNordic Norway AS.

För mer information kontakta:

Susanne Torrbacka, tf VD
Tel +46 (0) 70 553 20 20.
E-post susanne.torrbacka@waystream.com

Susan Rose, Presskontakt
Tel +46 (0) 73 300 30 10. E-post susan.rose@waystream.com

Waystream är ett svenskt bolag som utvecklar och säljer avancerad digital infrastruktur, såsom switchar och routrar, anpassade för FTTx-marknaden. Med våra produkter och vår expertis är det möjligt för telekomoperatörer och tjänsteleverantörer att erbjuda snabba och tillförlitliga tjänster till användaren. Läs mer på  www.waystream.com