Stort intresse för Waystreams optionsprogram

Waystreams styrelse, ledning och medarbetare har totalt tecknat 266 416 optioner i de optionsprogram som beslutades under bolagsstämman i maj.

Vid årsstämman 2021 beslutades det att samtliga medarbetare, ledning och styrelse skulle erbjudas aktieoptioner i ett 3-årigt optionsprogram i Waystream. Ett långsiktigt incitament hos medarbetare och styrelse är viktigt för att utveckla bolaget och skapa en positiv värdeutveckling på aktien.

”Med ett personligt långsiktigt ägarengagemang bland våra medarbetare skapas utökat intresse för bolagets resultatutveckling samt ytterligare incitament för att ta del av framtida värdetillväxt i bolaget både på kort och lång sikt,” säger Matthias Trygg, styrelseordförande Waystream och fortsätter:

”Med vår nya VD, Fredrik Lundberg, har Waystream tagit nästa kliv i bolagets ambition om tillväxt. Styrelsen ville erbjuda samtliga medarbetare att bli delaktiga i incitamentsmålen, att växa med bolaget och på sikt bli delägare. Det har visat sig vara uppskattat bland medarbetarna som delar de långsiktiga målen”.

Fredrik Lundberg, VD Waystream, har under 2021 även ökat sitt aktieinnehav med 55 826 aktier och äger till dags dato 96 951 aktier (84 218 aktier direkt samt 12 733 aktier i tjänstepension) samt 50 000 aktieoptioner i företaget.

En köpare av en aktieoption har rätten att köpa en aktie till ett förutbestämt pris under en förutbestämd tidsperiod.

För mer information kontakta:

Fredrik Lundberg, VD
Tel +46 (0) 72 509 27 76. E-post fredrik.lundberg@waystream.com

Susan Rose, Presskontakt
Tel +46 (0) 73 300 30 10.
E-post susan.rose@waystream.com

Waystream är ett svenskt bolag som utvecklar och säljer avancerad digital infrastruktur, såsom switchar och routrar, anpassade för FTTx-marknaden. Med våra produkter och vår expertis är det möjligt för telekomoperatörer och tjänsteleverantörer att erbjuda snabba och tillförlitliga tjänster till användaren. Läs mer på  www.waystream.com

Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North under namnet WAYS. Waystreams Certified Adviser är FNCA Sweden AB. info@fnca.se, +46(0)8-528 00 399